zoeken

Fabory staat al 70 jaar voor klanten klaar

Zeventig jaar geleden, op 10 maart 1947, bediende Fabory als groothandel in bevestigingsartikelen zijn eerste klanten. Nog altijd worden de meeste van deze kwaliteitsproducten verkocht onder de merknaam Fabory. Het bedrijf biedt nu het hoogste aantal bevestigingsartikelen in Europa, 90.000, en het bedrijfsgeheim is waarschijnlijk de manier waarop het zich gedurende de jaren steeds heeft aangepast om te kunnen blijven voldoen aan de behoeften van zijn klanten en hen te helpen om succesvol te zijn.

In de loop van die 70 jaar heeft Fabory zich gevestigd in 11 Europese landen. Het bedrijf is gegroeid van een vestiging in de Nederlandse kustplaats Scheveningen tot meer dan 80 vestigingen in Europa vandaag. Elfhonderd teamleden bieden Faborys klanten nu meer dan 200.000 verschillende producten en handige diensten aan. Het bedrijf verkoopt nu niet meer alleen bevestigingsartikelen maar alle producten en diensten die daar nauw aan gerelateerd zijn zoals gereedschappen, veiligheidsproducten en industriële producten, en oplossingen voor voorraadbeheer, om zo de behoefte van meer klanten te vervullen.

Kwaliteit staat voorop
Faborys kwaliteitsbelofte is in al die jaren niet veranderd. Producten worden met veel zorg ingekocht bij internationale leveranciers die zeer strenge audits ondergaan voordat Fabory besluit om hun producten af te nemen. Inkomende bevestigingsartikelen ondergaan strikte controles in het interne, onafhankelijke laboratorium dat is gecertificeerd door de Amerikaanse organisatie voor laboratoriumaccreditatie (a2la). Hiermee zijn Faborys hoge kwaliteitsnormen altijd gegarandeerd. Technische experts helpen daarnaast klanten om de beste kwaliteit bevestigingsartikelen voor hun werkzaamheden te kiezen, of desgewenst een kosteneffectief alternatief, en adviseren hoe deze toe te passen. Het gebruik van het juiste bevestigingsartikel op de juiste manier leidt tot een beter resultaat en bespaart kosten omdat het de eerste keer meteen goed gaat.

Voldoen aan klantbehoeften
Geen enkel bedrijf kan 70 jaar bestaan en floreren tenzij het bewijst dat het kan voldoen aan de wensen en eisen van haar klanten. Voor Fabory betekent dit dat men nieuwe ontwikkelingen, zowel technologische als commerciële, constant op de voet volgt. De overname van Fabory door het Amerikaanse W.W. Grainger, Inc. in 2011 opende voor klanten de deur naar een geheel nieuw assortiment aan bevestigingsartikelen gerelateerde producten en de bijbehorende schaalvergroting betekende ook een verbetering van de prijsstelling. De overname bood het bedrijf tevens toegang tot waardevolle kennis van online handelen. Fabory heeft onlangs geïnvesteerd in een nieuw digitaal platform dat het vinden van het juiste product tussen al die vele duizenden producten gemakkelijker maakt dan ooit tevoren en dan bij welke andere leverancier dan ook. Klanten kunnen hun producten online kopen, bestellen bij een vertegenwoordiger of telefonisch, of ze ophalen bij een van de shops die in alle landen zorgen voor een locale aanwezigheid en snelle beschikbaarheid van producten. Het bedrijf helpt zijn klanten ook om substantiële besparingen te behalen door hun inkoop- en logistieke processen te optimaliseren met snelle en handige diensten.

De heer Ronald Baarslag, Faborys Vice President & General Manager is trots op Fabory en op haar teamleden, die van toen en die van nu: “Kijkend naar ons bedrijf vandaag de dag hebben we heel veel om trots op te zijn: onze teamleden met al hun kennis en ervaring, onze uitstekende infrastructuur, ons enorme assortiment kwaliteitsproducten, onze technische kennis en onze klanten die het meest fantastische werk verrichten met de producten die wij leveren. Ik heb alle vertrouwen dat ook de komende 70 jaar voor Fabory succesvol zullen zijn”.

www.fabory.com