Verum kantoor Zoetermeer

Verum zoekt Inkoopadviseur


De Verum organisatie, gevestigd in Het Bouwhuis in Zoetermeer,  bestaat uit een ondersteunend secretariaat (officemanagement, finance, administratie) en een 3-tal adviseurs. De organisatie heeft zich ten doel gesteld om een optimale dienstverlening te verzorgen voor al haar stakeholders, zoals (externe)partners, deelnemers, aandeelhouders, contractleveranciers. Verum is eigendom van de aangesloten bedrijven in de hightech en maakindustrie. Teneinde de relaties ‘te managen’ is het noodzakelijk (pro)actief beleid te voeren inzake Inkoopdiensten (contractmanagement), Advies en overige Services.

Functieomschrijving

Als adviseur werk je zelfstandig en rapporteer je aan de directeur en heb je een zwaarwegend adviserende rol (gevraagd en ongevraagd) naar de Verum relaties. Dit geldt voor alles wat met de dienstverlening: inkoopdiensten, contractmanagement, advies en overige services te maken heeft. Je doet verbeter-voorstellen op het eigen vakgebied en voert deze in afstemming door. Je bent erop gericht om anderen te overtuigen en instemming te krijgen voor plannen, ideeën en producten.

Concreet:

  • Je houdt je bezig met het uit- en opbouwen en onderhouden van bestaande relaties. Deze moeten voldoen aan het Verum-criteria. Je bent verantwoordelijk voor het contractmanagement en relatiebeheer. Daarnaast stel je managementinformatie op en analyseer én bespreek je deze.
  • Op basis van marktsignalen of gewijzigd beleid stel je (nieuwe) productgroepen of diensten voor. Deze implementeer je en evalueer je bij relaties. Hierin ben je product-owner van de toegewezen diensten en producten.
  • Je coördineert en voert zelf projecten uit binnen planning, budget en conform kwaliteitsafspraken. Waar nodig zet je hier collega adviseurs voor in. Je communiceert met alle betrokkenen (intern en extern) inclusief tussentijdse rapportages.
  • Je stelt het jaarplan op en voert deze uit voor de toegewezen aandeelhouder/deelnemers, partners en contractleveranciers. Je draagt zorg voor de realisatie en rapporteert over de stand van zaken.Bij afwijkingen stuur je zelfstandig bij waar nodig.
  • Je signaleert marktkansen en doet hier voorstellen voor.
  • Remote werken: 1 dag per week Zoetermeer en overige dagen op locatie/thuis.


Wat breng je mee

Ben je in staat bestaande relaties ‘te managen’ en nieuwe relaties te werven en weet je de hoge klanttevredenheid te behouden? Weet je de juiste inkoopbehoefte naar boven te halen bij stakeholders? Kan je deze vertalen naar zwaarwegende adviezen als het gaat om Inkoopdiensten (contractmanagement) die je vervolgens zelf gaat begeleiden en implementeren bij jouw relatie? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Concreet:

  • HBO werk – en denkniveau, bedrijfskundig, economisch of technische achtergrond;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in soortgelijke functie; raakvlakken met metaal-, hout of kunststoffenmarkt;
  • De drive om doorlopend opleidingen te volgen (zoals Lean Six Sigma);
  • Een goed gevoel voor verhoudingen en goede netwerk skills;
  • Een resultaatgerichte houding en liefst ervaring met implementatie, projectleiding en processen;
  • Kennis van de markt (maakindustrie) met de trends en ontwikkelingen in deze markt;
  • Commerciële, didactische- en advies vaardigheden;
  • Analytische vaardigheden, procesmatig en raakvlakken met ICT.


Voor informatie of een uitgebreid profiel kun je je wenden tot de Algemeen directeur,
de heer E. Groot, 06-57283881, [email protected]. Of kijk op www.verum.nl.

Je kunt de sollicitatie sturen aan mevr. R. Heijdens, [email protected].

 Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.